Classroom Interaction in Technology EducationWendy Fox-Turnbull
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 551 bis 566), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter explores classroom interaction in technology education, particularly interactions between students subsequently referred to as inter-student conversation. In authentic technological practice, working collaboratively in teams on the development of products or systems (technological outcome) is common practice, yet frequently in senior secondary schools, students work on individual projects, possibly with the help of a mentor. The summative assessment process is sometimes blamed for this; however, it is critical to encourage all our students to work collaboratively and cooperatively in technology. A vital part of working collaboratively is the ability to talk about and explore possibilities through conversation. This chapter explores the place and nature of conversation in learning technology and suggests the facilitation of inter-student intercognitive conversation as a powerful tool for advancing learning and collaborative practice in technology education.
Von Wendy Fox-Turnbull im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Classroom Interaction in Technology Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Classroom Interaction in Technology Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 234 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.