Informal, Out-of-School Technology EducationYvonne M. Spicer
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 267 bis 279), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter will provide a perspective on the impact of technology education in informal, out-of-schooltime (OST) settings. The framework will explore: (1) the meaning of informal and technology education; (2) a variety of informal, out-of-schooltime settings; (3) building a global perspective; (4) the resources that are available; and (5) the outcomes and implications. The research on the pivotal role informal institutions such as community organizations, clubs, camps, science centers, and zoos have played in enhancing technology education is growing. In the United States, it is estimated that nearly seven million youths are involved in informal out-of-schooltime activities. The programs offered in these settings provide an opportunity for youth to build upon their own learning and expand their ideas that reinforce technology education content. Informal institutions around the world have been working collaboratively to develop innovative programs and partnerships for children and youth engagement. Building the capacity to offer innovative programs and resources serves to highlight the importance of informal institutions as a community asset.
Von Yvonne M. Spicer im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Informal, Out-of-School Technology Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Informal, Out-of-School Technology Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 171 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.