From Crit to Social CritiqueStephen Petrina
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 39 bis 50), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter addresses the problem of moving students from critical self-reflection to the critique of design and technology. How and why do students become skeptical or critical of the designed world or more specifically of practices and products created for unsustainable consumption or planned obsolescence? After reviewing the history of the crit in D&T classrooms and workshops, this chapter addresses how students transfer dispositions from the crit to social critique of design practices and products. Conceptually, Schön´s work, especially The Reflective Practitioner, provides key insights into this problem. This is a problem of transferring activity to activism, from school facilities to everyday life external to schools.
Von Stephen Petrina im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text From Crit to Social Critique Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
From Crit to Social Critique: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 194 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.