Philosophy of Technology and EngineeringJohn R. Dakers
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 3 bis 6), 2017
|
|
Zusammenfassungen
Whether or not it draws on new scientific research, technology is a branch of moral philosophy, not of science. [ ... ] Technology must have its proper place on the faculty as a learned profession important in modern society, along with medicine, law, the humanities, and natural philosophy, learning from them and having something to teach them. As a moral philosopher, a technician should be able to criticize the programs given him to implement. As a professional in a community of learned professionals, a technologist must have a different kind of training and develop a different character than we see at present among technicians and engineers†(Goodman, 2010: 40-41)
The following chapters in this section offer a variety of critical and philosophical perspectives on the technology education.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Philosophy of Technology and Engineering: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 72 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.