/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Understanding African-American Students´ Problem-Solving Ability in the Precalculus and Advanced Placement Computer Science Classroom

Cristal Jones-Harris, Gregory Chamblee
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking

This study was conducted to assess African-American student´s problem-solving strategies and solutions between similar mathematics and computer science tasks. Six African-American participants comprised of five high school students and one high school graduate who had taken or jointly enrolled in precalculus and AP computer science courses participated in the study. Data collected were precalculus and computer science problem solutions, think-aloud and retrospective interviews, problem-solving strategies used to solve problems, and analytic scoring rubric scale scores. Student problem-solving strategies when engaged in solving precalculus and computer science problems were coded by the researcher and co-rater to determine inter-rater agreement. Student precalculus and computer science solutions were graded using an analytic scoring rubric scale to determine levels of problem-solving ability. Results found that students did not exhibit the same problem-solving strategies in both contexts. Implications of this finding between mathematical and computer science problem-solving are presented.

Von Cristal Jones-Harris, Gregory Chamblee im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text Understanding African-American Students´ Problem-Solving Ability in the Precalculus and Advanced Placement Computer Science Classroom

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.