A Model and Research Agenda for Teacher and Student Collaboration Using Pen-Based Tablets in Digital Media Making in Sub-Saharan AfricaEric Hamilton, Loide Kapenda, Zachary Mbasu, Helena Miranda, Elizabeth Ngololo
Zu finden in: Revolutionizing Education with Digital Ink (Seite 223 bis 230), 2016
|
|
Zusammenfassungen
This paper reports exploratory work that investigates inter-generational collaboration between students and teachers in a digitized version of the maker movement. The work is supported by the US National Science Foundation, the US State Department´s Fulbright Research Program, and partnering education ministries and NGOs. The core feature of digital media-making entails the use of pen-based tablet computers to create videos for teaching science and mathematics concepts in alignment with state and national curriculum. Results were visible along several dimensions: (1) Learners exhibited a high affective valence and enthusiasm for media-making with their teachers; (2) Important relational shifts occurred and were reported by both teachers and students; and (3) Students and teachers alike engaged in cognitive re-imagining and re-imaging of one another´s roles and of subject matter.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A Model and Research Agenda for Teacher and Student Collaboration Using Pen-Based Tablets in Digital Media Making in Sub-Saharan Africa: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 139 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.