Visualizing and classifying multiple solutions to engineering design problemsElena L. Glassman
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 175 bis 176), 2013
|
|
Zusammenfassungen
In engineering design courses, many problems have a specification that the student's implementation must meet, but give the student a broad range of freedom for the internal design of that implementation. There may be several distinct, correct strategies for solving them, some of which may be unknown to the teaching staff or intelligent tutor designer. Visualizing and classifying the multiple solutions that students generate in response to assigned engineering design problems will improve hints and answers to students' questions, whether they are provided by peers, staff, or automation. I log incremental snapshots of students' solutions as they progress toward correct and incorrect solutions. Initial investigations demonstrate that the choice of features to represent solutions is critical, and may be domain- or problem-dependent.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Visualizing and classifying multiple solutions to engineering design problems: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 392 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-04-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.