Learning to teach computer programmingMarcia C. Linn
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2009 (Seite 1 bis 1), 2009
|
|
Zusammenfassungen
What does recent research in the learning sciences have to offer computing education researchers and course designers? Over the past 50 years, course designers have learned a great deal about how to teach computer programming. Programming courses have motivated imaginative instructional innovations including microworlds, case studies, programming patterns, peer critiques, and lab-based courses. Early courses often employed collaborative learning by default--due to limited access to personal computers--and invented solutions to common dilemmas such as imbalances in the contributions to a group product. In addition, many of the innovators in computer programming instruction were themselves self-taught, bringing intriguing insights to the design of new courses.
Recent work in the learning sciences offers some fresh ideas while also drawing on this promising tradition of innovation. In this talk I will integrate the research of the Technology-Enhanced Learning in Science (TELS) center with my experiences in design of computer programming courses to identify some fruitful directions for the field.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | microworldmicroworld , Programmierenprogramming |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Learning to teach computer programming: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 349 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.