Mining data from the AP CS a exampatterns, non-patterns, and replication failure
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 115 bis 122), 2013
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Zusammenfassungen
To better understand the learning and assessment of introductory computer science, we performed five complementary analyses on over 28 thousand student responses from the 2004 and 2009 Advanced Placement Computer Science (AP CS) A exams. Analyzing the questions from the 1988 AP CS exam, Reges hypothesized that a small set of questions, which were highly correlated with success on the rest of the exam, might be used to assess students' CS ability before taking a CS class. The pattern Reges observed was not replicated on the 2004 and 2009 AP CS A exams. Our hypotheses for why the pattern was not replicated advances Reges' alternative hypothesis regarding the importance of students' mental model of program execution.
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Mining data from the AP CS a exam: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 470 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-07-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.