Supporting the virtual design studio through social programming environmentsAdam S. Carter
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 157 bis 158), 2012
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Zusammenfassungen
Incorporating alternative pedagogies into computing education has the potential to promote better engagement, outcomes, and retention than traditional methods. A limiting factor of many alternative pedagogies is that they target in-class activities, which constitute a small percentage of computing students' overall time. To achieve a more significant impact, we argue that computing educators need to find ways to innovate students' out-of-class activities as well. Inspired by the studio-based model used in architecture, we introduce the idea of social programming environments, which aim to simulate the design studio experience by enabling students to maintain an awareness of their peers' programming activities and to ask for and receive help.
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Supporting the virtual design studio through social programming environments: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 405 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.