Exploring variation in students' correct traces of linear recursion Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 67 bis 74), 2014
|
|
Zusammenfassungen
There has been a wealth of education research focused on recursion. This research has documented students' persistent difficulties with recursion, a variety of pedagogical approaches, and students' correct and incorrect mental models of recursion. This paper explores the variation in students' successful attempts to trace linear recursion. The findings go beyond correct and incorrect mental models to show how each of four modes of tracing linear recursion may require or facilitate a particular understanding of recursion. Additionally, the current study shows how knowledge of algebraic substitution can be applied to tracing linear recursion, and identifies a potential difficulty in students transferring this knowledge.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Exploring variation in students' correct traces of linear recursion: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 629 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.