How can a social debugging game effectively teach computer programming concepts?Michael J. Lee
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 181 bis 182), 2013
|
|
Zusammenfassungen
The dramatically changing availability and sharing of information online has created new opportunities for informal, discretionary learning. This, along with the rise in online gaming across all ages and genders, gives rise to questions about how these resources can be used effectively for teaching. In my work, I examine the efficacy of an online debugging game designed to teach computer programming. More specifically, in addition to developing the game and its learning objectives, I investigate how the inclusion of new features and the manipulation of specific elements within the game affects people's motivation and learning of computer programming and debugging concepts.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
How can a social debugging game effectively teach computer programming concepts?: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 103 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.