User interface computation as a contextualized approach for introductory computing instructionJeffrey Steven La Marche
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 179 bis 180), 2013
|
|
Zusammenfassungen
Contextual methods of instruction have many benefits for creating interest, providing relevance, and increasing engagement in computer science courses. These benefits can lower failure rates, improve retention, increase student self-efficacy regarding programming, and increase positive views about computer science. My doctoral research involves developing the curricula for and assessing the learning outcomes of a novel contextual teaching and learning method called User Interface Computation, which may offer benefits similar to media computation and provide another effective context for computing instruction.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
User interface computation as a contextualized approach for introductory computing instruction: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 103 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.