Incentivizing Innovation in Knowledge-Intensive CompaniesConceptual Analysis of the Fit Between Reward Programs and Organizational Contexts
Sven Grzebeta
Zu finden in: Incentives and Performance (Seite 341 bis 357), 2015
|
|
Zusammenfassungen
In this conceptual study, I analyze the fit between corporate programs incentivizing innovation and knowledge-intensive organizational contexts. Based on the personal characteristics and contextual factors determining creative work behaviour the levers for rewarding innovation in knowledge-intensive business contexts are discussed. Drawing on fit theory, I corroborate the hypothesis that a 'one size fits all†approach for programs incentivizing innovation does not fully leverage the creative potential of organizations. I analyze the dimensions and implications of the fit between incentive programs for innovation and knowledge-intensive organizational contexts and conclude with selected practical recommendations to improve this fit.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Innovationinnovation , Unternehmencompany |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Incentivizing Innovation in Knowledge-Intensive Companies: Conceptual Analysis of the Fit Between Reward Programs and Organizational Contexts: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 189 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.