Emerging Representation Technologies for Problem SolvingTon de Jong
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 809 bis 816), 2014
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Zusammenfassungen
When learners solve problems they often create an external representation to organize the information given in the problem statement, to translate this problem description into underlying domain terms, and to complete this with knowledge they already have. This representation is subsequently used to solve the problem. For creating such a representation learners have many formats available: text, diagrams, formulas, and the like. The choice for a specific representation format partly determines the solution strategy that is triggered. Today, technology supported representations have become available that extend the possibilities for learners. Technology can be used to present different but connected representations, to adapt the representation to the problem solving phase and to add aspects such as dynamics, reified objects, three dimensional (3D) representations, and haptic experiences. These new representational formats open new affordances but also create new challenges for learning. In this chapter the different affordances that representational formats offer are explored with an emphasis on modern technology supported representations.
Von Ton de Jong im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Emerging Representation Technologies for Problem Solving Dieses Kapitel erwähnt ...
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Emerging Representation Technologies for Problem Solving: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 344 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.