Technology-Based Instructional DesignEvolution and Major Trends
Gilbert Paquette
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 661 bis 671), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter surveys ICT-based tools and methods that support instructional designers in planning the delivery of learning systems. This field has evolved since the 1970 through several paradigms: authoring tools, expert systems and intelligent tutoring systems, automated and guided instructional design, knowledge-based design methods, eLearning standards and social/cognitive Web environments. Examples will be given to illustrate each paradigm and the major trends will be uncovered. ICT has evolved rapidly, enabling new approaches to emerge, helping more people to design learning environments and building learning design repositories. More and more people are learning on the Web, using learning portals, information pages and interacting with other people, but still with insufficient educational support. New challenges make this field an exciting and blooming research area that has a bright future.
Von Gilbert Paquette im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Technology-Based Instructional Design Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Technology-Based Instructional Design: Evolution and Major Trends: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 584 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.