Practices and Potential of Activity Theory for Educational Technology ResearchTurkan Karakus
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 151 bis 160), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter aims to examine the practices and potential of Activity Theory (AT) for educational technology research (ETR). AT provides a framework within which to understand object-oriented, collective, and social environments (Engeström, Perspectives in activity theory (pp. 19-38). Cambridge: Cambridge University Press, 1999). Activity systems provide flexible frameworks that can be modified according to the nature of the context. In ETR, AT has been used as a tool to analyze and design complex learning situations as well as to analyze the contradictions and barriers in technology integration and to describe the dynamics of organizational knowledge creation. In this chapter, the basics of AT are presented and the available research using AT as a methodological tool in ETR is examined. The use of AT as a metaphorical tool in learning design and artifact development, as an analytic tool in an innovation study, and as a descriptive and prescriptive tool in a knowledge management study is explained. I also refer to the potential use of Actor Network Theory (ANT) as a possible third generation AT (Engeström, Journal of Education and Work 14(1):134-156, 2001) that can be used to understand the symmetrical relationship between multiple activity systems.
Von Turkan Karakus im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Practices and Potential of Activity Theory for Educational Technology Research Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Innovationinnovation , Lernenlearning , Wissen , Wissensmanagementknowledge management |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Practices and Potential of Activity Theory for Educational Technology Research: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 301 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.