/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Research-Based Instructional Perspectives

Gary R. Morrison, Steven M. Ross
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyInstructional technology research is broad both in terms of topics and explorations of basic and applied research. In this chapter, we examine various types of stimulus materials that instructional technology researchers have used to study different phenomena. Specifically, we discuss and illustrate how the choice of stimulus material (e.g., actual lesson content, pictures, prose, etc.) directly influences the internal validity (rigor) and external validity (generalizability) of the findings. While randomized experiments are considered the so-called gold standard (Slavin, Educational Researcher 37(1):5-14, 2008) of educational research, particularly for evaluating the effectiveness of instructional strategies, these studies may employ artificial or novel stimulus materials that can limit generalization of the results. Since one goal of instructional technology research is to provide evidence that allows the instructional designer to generate heuristics easily applicable (i.e., generalized) to new situations, studies with strong external validity should be highly desired. Similarly, there are also instances where initial studies need to be designed with high internal validity, sometimes at the sacrifice of external validity, to control for extraneous variables. Using selected studies as illustrative examples, this chapter examines how validity has been addressed in instructional technology research.
Von Gary R. Morrison, Steven M. Ross im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Research-Based Instructional Perspectives

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Research-Based Instructional Perspectives: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 215 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.