Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Abstracts
Chapters 2 and 3 consider the debate between technology enthusiasts and technology skeptics. We think that the skeptics are correct in that there are deep mcompatibilities between technology and schooling, but that the enthusiasts are correct in that education must change to stay relevant in the wake of the Knowledge Revolution. As we mentioned in the preface, we have been proponents of technology, and while we consider the skeptics' points fully, we also hope to convince readers of the opportunities and value of technology in leaming. We see the response to the new technologies taking place mostly outside of schools as they are currently constituted, and we argue that we need to rethink schooling in the light of the new technologies.
Die sechs Zitate mit Educational Technology-Kritik zu Beginn des Kapitels stammen nicht aus den angegebenen Jahren, sondern aus einem ironisch gemeinten Artikel von 1978, wie im Artikel Students Today Can’t Prepare Bark to Calculate Their Problems nachzulesen ist.
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.