Reading, Writing, and Deconstructing: Media Literacy as Part of the School CurriculumJessica Collins, Denis Doyon, Christie McAuley
Zu finden in: Bringing Schools into the 21st Century (Seite 159 bis 185), 2011
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Media literacy refers to accessing, analyzing, evaluating, and creating media messages. This chapter defines what media literacy is, outlines media education in the United States compared to other English-speaking countries, and explores media literacy´s role in successfully educating students. This chapter argues that media literacy from a critical thinking and social justice framework is a necessary skill for the success of learners in the 21st century. It also provides media literacy concepts, tools of persuasion, deconstruction questions, and media-making activities that have been used by media literacy educators to help give teachers a jump start in their own classrooms.
Von Jessica Collins, Denis Doyon, Christie McAuley im Buch Bringing Schools into the 21st Century (2011) im Text Reading, Writing, and Deconstructing: Media Literacy as Part of the School Curriculum Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Adolf Hitler |
Begriffe KB IB clear | Medienkompetenz/media literacymedia literacy |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Reading, Writing, and Deconstructing: Media Literacy as Part of the School Curriculum: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 437 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.