Instructional Design on Controlling the Quality of Collaboration in a CSCL Setting Through Illusionary Adaptive SupportSofia Hadjileontiadou, Georgia Nikolaidou, Leontios Hadjileontiadis
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 141 bis 155), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This work proposes an instructional design within a Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) setting. The aim of this design is to examine if the provision of illusionary adaptive support, in the form of control that resides at the collaborators, could be perceived as such and cause intrinsic motivation toward better collaborative performance. Two conditions, i.e., control and experimental, of collaborative concept mapping were applied to 11 groups of dyads. The groups during the experimental condition, unlike the control one, received an illusionary type of support and, according to the experimental results, they produced better collaborative performance, on the basis of relevant indicators, as compared to their performance during the control condition. The proposed approach extends previous relative work from individual to collaborative settings and reveals new possibilities in the design of adaptive CSCL support, under the perspective of illusion of control.
Von Sofia Hadjileontiadou, Georgia Nikolaidou, Leontios Hadjileontiadis im Konferenz-Band Research on e-Learning and ICT in Education (2012) im Text Instructional Design on Controlling the Quality of Collaboration in a CSCL Setting Through Illusionary Adaptive Support Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Concept MapConcept Map , CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Kontrollillusionillusion of control , Lernenlearning , Motivationmotivation |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Concept Mapping Software |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Instructional Design on Controlling the Quality of Collaboration in a CSCL Setting Through Illusionary Adaptive Support: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 338 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.