ICT and Educational Policy for the Latin American and Caribbean RegionsPatricia Ávila Muñoz
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1133 bis 1143), 2009
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Zusammenfassungen
The Latin American nations (18 total) and the Caribbean region (15 island countries) face many problems in the quality and coverage of basic education as well as regarding the development of competencies needed by the adult population in the workplace. Social inequities are also serious issues in the region. ICT can help in the response to these problems. This chapter discusses factors that influence the impact of ICT-related projects in the educational sector in the region, with particular attention to the need for planning in the design phase of project proposals, the need for more research, and for improved procedures for collecting and analyzing data throughout the region - particularly for quality assessment.
im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text ICT and Educational Policy for the Latin American and Caribbean Regions Dieses Kapitel erwähnt ...
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ICT and Educational Policy for the Latin American and Caribbean Regions: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 98 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.