/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Measuring the Impact of Information Technology on Students´ Learning

Rachel M. Pilkington
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationHas the recent rapid expansion in the use of IT in schools had a positive impact on learning? Research has presented us with mixed results that are often difficult to interpret. Providing computers is certainly no guarantee of their effective use: how IT resources are used in the local context to meet individual students´ needs seems critical to success. In short, the alignment of particular types of IT to particular educational objectives and assessment methods, together with planned, structured and guided activity, are likely to determine whether IT impacts learning. However, this paper argues that the questions of how, when and why IT impacts learning will require more holistic approaches to data-gathering than traditional experimental or survey based approaches have provided. Further research adopting a range of methods is needed if we are to discover precisely how particular combinations of IT, instructional strategy and student activity lead to learning outcomes.
Von Rachel M. Pilkington im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Measuring the Impact of Information Technology on Students´ Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
B. S. Bloom
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1984 local web  The 2 Sigma Problem (Benjamin S. Bloom) 321100

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Measuring the Impact of Information Technology on Students´ Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 122 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.