Critical Success Factors in Moving Toward Digital EquityJoyce Pittman, Robert T. McLaughlin, Bonnie Bracey-Sutton
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 803 bis 817), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The aim of this chapter is to focus on critical success factors for moving education towards digital equity to support learning opportunities worldwide. The limited access and use of Information Technologies (IT) are widely regarded as a global challenge that exclude individuals, schools, educational systems and communities from opportunities to experience powerful learning chances made possible with information technologies. This chapter is focused on understanding the factors that are embedded in successful efforts to move toward digital equity in different contexts. Dimensions for digital equity (Resta & Laferrière, 2008) are used for identifying success factors to foster widespread awareness about the potential value of learning technologies. The chapter discusses several exemplary efforts to help bridge the digital divide and the factors that appear to have contributed to their success. The examples from different parts of the world illustrate how advanced information technologies can enhance teacher effectiveness and learner achievement in culturally and socio-economically diverse contexts.
Von Joyce Pittman, Robert T. McLaughlin, Bonnie Bracey-Sutton im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Critical Success Factors in Moving Toward Digital Equity Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | digital dividedigital divide , Schuleschool |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Critical Success Factors in Moving Toward Digital Equity: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 156 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.