Virtual Schools: Redefining 'A Place Called School'M. D. Roblyer
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 695 bis 711), 2009
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Zusammenfassungen
This chapter discusses the relatively recent phenomenon of offering K-12 courses at a distance using technologies such as videoconferencing and the Internet. After providing some background on how virtual schools (VS) came about and their current characteristics and configurations, this chapter reviews issues about virtual schools frequently discussed in the education literature. Also included is a review of research on the wide range of quality and services in virtual schools and what it takes to make an effective virtual school program. Finally, this chapter gives recommendations on research and policy issues that should be addressed to shape the future of virtual schools.
Von M. D. Roblyer im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Virtual Schools: Redefining 'A Place Called School' Dieses Kapitel erwähnt ...
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Virtual Schools: Redefining 'A Place Called Schoolâ€: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 149 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.