Collaborative Inquiry and Knowledge Building in Networked Multimedia EnvironmentsCarol K. K. Chan, Jan van Aalst
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 299 bis 316), 2009
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Zusammenfassungen
This chapter examines the role of networked multimedia environments in supporting and advancing new educational models that emphasize inquiry, collaboration, and knowledge building. We first examine changing theories and metaphors of learning and consider how designs of multimedia networked environments are influenced by these changing views. Following that, we examine three prominent research programs, Knowledge Integration, Collaborative Visualization, and Knowledge Building, all three examples advance evolving theories and 21st century learning goals and use design-based research in fostering innovations in complex classrooms. We propose that research and design of networked multimedia environments can enrich the theorizing of new models of learning and we discuss design research as a promising methodology for promoting educational innovations in classroom.
Von Carol K. K. Chan, Jan van Aalst im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Collaborative Inquiry and Knowledge Building in Networked Multimedia Environments Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | design-based researchdesign-based research , Innovationinnovation , Lernenlearning , Multimediamultimedia , Visualisierungvisualization |
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Collaborative Inquiry and Knowledge Building in Networked Multimedia Environments: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 128 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.