/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Assessing the computer attitudes of students

An Asian perspective
Timothy Teo
Erstpublikation in: Computers in Human Behavior, Volume 24 , Issue 4 (July 2008)
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Research has found that computer attitudes play a key role in influencing the extent to which students accept the computer as a learning tool and in determining the likelihood that computer will be used in the future for learning and study. A sample of 183 students reported their computer attitudes using a Likert-type questionnaire with three subscales, computer importance, computer enjoyment, and computer anxiety. One-way MANOVA revealed no significant differences in computer attitudes by gender although male students reported more positive towards the computer than female students. There were significant differences between students who own computers at home and those who do not and students who own a computer at home also reported a lower level of computer anxiety compared to those who do not.
Von Timothy Teo im Text Assessing the computer attitudes of students (2008)

iconDieser Text erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
technology acceptance model (TAM)technology acceptance model

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.