Computer-supported collaborative learning: The BasicsErstpublikation in: Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik. 21, pp. 111-130
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This article provides a summary of research and developments in the
field of computer-supported collaborative learning (CSCL). We argue that the
contribution of CSCL to vocational training comprises a set of ideas that
actually prove relevant beyond CSCL to encompass the whole field of training
technologies. Collaborative learning, with or without computers, is not a recipe
that automatically leads to expected learning outcomes. Rather, CSCL
researchers have explored the types of interaction which are necessary in a
team in order to produce positive learning outcomes: argumentation,
explanation, conflict resolution etc. In a next step, environments have been
designed which scaffold these interactions. This contribution reports on the
way in which technologies can be used in designing interactions: by placing
student in a situation in which they need to engage in effortful interactions in
order to build a shared understanding; by selecting a task representation that
will shape their language; by directly prompting specific types of utterances
using semi-structured interfaces; by structuring collaboration with scripts; by
capturing interactions and either simply mirroring them to the group members
or conducting deeper analyses. Collaborative activities are now integrated in
pedagogical scenarios that include individual and class-wide activities
occurring in a variety of settings (classroom, workplace, fieldtrip etc.) and in a
variety of modes (face-to-face/remote; synchronous or non-synchronous etc.)
Von Pierre Dillenbourg, Frank Fischer im Text Computer-supported collaborative learning: The Basics (2007) Dieser Text erwähnt ...
Volltext dieses Dokuments
Computer-supported collaborative learning: The Basics: Artikel als Volltext (: , 153 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-10-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.