/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Handheld Educational Applications

A Review of the Research
Yanjie Song
Publikationsdatum:
Zu finden in: Innovative Mobile Learning (Seite 302 bis 323), 2009 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Beat Döbeli HoneggerDer Autor unterscheidet und beschreibt sechs Bereiche des Handheld-Einsatzes in der Schule: educational communication, managing, multimedia access, games and simulations, data collection, and context-aware applications.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 16.02.2015
Innovative Mobile LearningHandheld educational applications have been reviewed by different researchers from different perspectives. However, there are very few comprehensive reviews based on handheld research reports published in journal articles, conference proceedings or as book chapters. In addition, the consequences brought about by handheld educational applications have rarely been analyzed and reflected upon. Understanding the resultant effects from these practices is critical for future research directions. The purpose of this review on handheld educational research is thus to understand the consequences arising from the educational practices and their implications.
Von Yanjie Song im Buch Innovative Mobile Learning im Text Handheld Educational Applications (2009)
Innovative Mobile LearningThis chapter reviews and discusses research on applications of handheld devices in education. The author classifies these applications into six categories based on their functions: educational communication, managing, multimedia access, games and simulations, data collection, and context-aware applications. Each category is examined individually and the consequences arising from these applications are analyzed. The author posits that handheld educational applications, in many cases, have duplicated traditional practice, and that these uses do not seem to have much impact on educational practices. Continued research is needed to focus on longitudinal studies of how students’ perceive and use handheld devices for their own needs in contexts that change their educational practices.
Von Yanjie Song im Buch Innovative Mobile Learning im Text Handheld Educational Applications (2009)

iconDieser Text erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Handheld / PDAHandheld, Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Handheld Educational Applications: Article als Fulltext-PDF (IGI-Global) (lokal: PDF, 888 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.