Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The UNFOLD project, funded by the European Commission, runs
a Community of Practice for Teachers and Learning Providers
that has examined the way in which teachers can work with the
IMS Learning Design Specification. The results of this work are
presented. Relevant aspects of the specification are discussed, in
particular the design process as it is set out in the Best Practice
Guide. Two main challenges are identified and the approaches
taken to address them described: a) how to enable teachers to
participate in the initial design stages, and b) ways of representing
Learning Design to teachers. The role of design primitives, patterns,
taxonomies, and templates is outlined, and interface issues for tool
design are explored. A short description is provided of some key
projects in the area, including ACETS, DialogPlus, 8LEM, MOT+
and LAMS.
Von D. Griffiths, J. Blat im Text The role of teachers in editing and authoring Units of Learning using IMS Learning Design (2005) Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
The role of teachers in editing and authoring Units of Learning using IMS Learning Design: Artikel als Volltext (: , 103 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.