Emerging trends in serious games and virtual worldsZu finden in: Emerging technologies for learning III (Seite 58 bis 72), 2008
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Zusammenfassungen
Sara de Freitas looks at the development of virtual worlds and ‘serious games’
and how we can make best use of these technologies to support better
learning. They may help tackle ‘the gulf between learners’ experiences with
technology inside and outside formal education’. She also examines the links to
internet trends, web 2.0 and collaborative learning. Through discussion of the
existing research and examples of the educational use of virtual worlds and
serious games, Sara explores the potential of these technologies and the
implications for education more widely.
Von Klappentext in der Broschüre Emerging technologies for learning III (2008) im Text Emerging trends in serious games and virtual worlds Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Seymour Papert | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | serious gamesserious games | ||||||||||||||||||
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.