Using a smartphone to create digital teaching episodes as resources in adult educationAnthony Herrington
Zu finden in: New Technologies, New Pedagogies, 2009
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Zusammenfassungen
While mobile technologies are not yet widely and routinely used in education, they have the potential to be used in a multitude of pedagogical and other contexts in higher education. For example, Patten, Sanchez and Tangney (2006) have identified several categories of use: • Administration, e.g., the use of calendars, exam reminders, grading software; • Referential, e.g., dictionaries, e-books and office applications; • Interactive, e.g., quizzes, response software; • Microworld, e.g., simulations, games; • Data collection, e.g., data logging, note taking, audio recording, eportfolios • Location aware, e.g., augmented environments, gps navigation and tagging; and • Collaborative, e.g., pod/vodcasting, blogging, instant messaging. The aims of this research were to evaluate the technological and pedagogical affordances of using a smartphone (combined mobile phone and personal digital assistant) as a data collection tool to create digital narratives or stories designed to be used by adult educators as curriculum resources in their teaching and training. In this study, video, pictures and audio were captured with a Palm Treo smartphone.
Von Anthony Herrington im Buch New Technologies, New Pedagogies (2009) im Text Using a smartphone to create digital teaching episodes as resources in adult education Dieser Text erwähnt ...
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Nicht erwähnte Begriffe | Handyverbot in der Schule, iPhone, Projektschule Goldau |
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Using a smartphone to create digital teaching episodes as resources in adult education: Artikel als Volltext (: , 93 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.