Failures and Successes in Collaborative InquiryLearning the Physics of Electricity with Agent-Based Models
Suneeta A. Pathak, Beaumie Kim, Michael J. Jacobson, BaoHui Zhang
Zu finden in: CSCL 2009, 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper presents a process-oriented case study of successes and failures in
collaborative inquiry. The interactions of pairs were recorded and transcribed while they were
engaged in learning activities, mediated by agent-based NetLogo electricity models.
Transcripts of learner interactions were coded for engagements in science inquiry. The
purpose of this paper is to articulate the dynamics of collaborative science inquiry approach
resulting from varied scaffolding and consistent scaffolding in learning activities. Our findings
indicate that students under a varied scaffolding approach were more deeply engaged in
inquiry process and performed better on model-based explanations.
Von Suneeta A. Pathak, Beaumie Kim, Michael J. Jacobson, BaoHui Zhang im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text Failures and Successes in Collaborative Inquiry Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Manu Kapur | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.