Incidental Learning During Information RetrievalA Hypertext Experiment
Tricia Jones
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICCAL '89 (Seite 235 bis 253), 1989
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Zusammenfassungen
A study was conducted in a hypertext environment in order to examine the effects of the type of fact-retrieval search (browsing vs. index-using) on incidental learning. It was hypothesized that browsing would lead to more incidental learning; from a cognitive viewpoint, it would appear that browsers would have more opportunity to make connections between the various articles, which would result in a more complete understanding of the material. No significant results were found at the level of overall performance; however, by examining individual questions and the log files of various subjects, insight was gained into the search process. These trends were discussed in terms of implications on the use of hypertext for education. Many suggestions for designers of hypertext databases were given, along with suggestions for further research.
Von Tricia Jones im Konferenz-Band ICCAL '89 im Text Incidental Learning During Information Retrieval (1989) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Aussagen KB IB clear | Serendipity-Effekt kann das Lernen fördern |
Begriffe KB IB clear | Hypertexthypertext , HypertiesHyperties , information retrievalinformation retrieval , SerendipitySerendipity |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.