Tackling the Problems of Quality and Disparity in Nepal’s School EducationThe OLPC Model
Saurav Dev Bhatta
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 12 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Poor quality of public education and the disparity in access to quality education are the two main problems facing Nepal’s school education sector today. One approach to addressing these problems involves integrating Information and Communication (ICT)- based teaching learning approaches in mainstream pedagogy so that students, teachers and families in different geographic and economic locations can access the same high quality educational resources. The ICT-based teaching learning approach discussed in this commentary is the One Laptop per Child (OLPC) model. The paper argues that utilizing the full potential of the OLPC concept requires simultaneous work in four areas: digital content development, teacher preparation, network and power infrastructure development, and government capacity development. And it also emphasizes the need for a systematic approach to implementation where the implementers start by learning to solve implementation challenges in a test phase. They can then properly evaluate the model in a scaled up pilot phase before proceeding to nationwide expansion. The paper also addresses some of the major misconceptions related to the OLPC model and briefly discusses the issue of affordability in the Nepali context.
Von Saurav Dev Bhatta im Text Tackling the Problems of Quality and Disparity in Nepal’s School Education (2008) Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Thomas Fuchs , Nicholas Negroponte , Seymour Papert , Jean Piaget , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Ludger Wößmann | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | ContentContent , OLPCOne Laptop per Child Project | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Volltext dieses Dokuments
Tackling the Problems of Quality and Disparity in Nepal’s School Education: Artikel als Volltext (: , 122 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.