Profcastinga pilot study and guidelines for integrating podcasts in a blended learning environment
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 16 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Podcasting is a new technology filtering into education from its original uses in entertainment, journalism and personal broadcasting. Students’ learning supported by specially produced podcasts, which we call ‘profcasts’, differs from their learning through structured campus or other e-learning processes. This chapter describes a recent pilot study of integrating weekly profcasts in a blended learning environment at a UK University and suggests guidelines for profcasting in such a setting. Following a literature review on the use of audio technologies in education and, more recently mobile learning technologies, the chapter introduces the pilot study and its results. It discusses the findings in relation to two main questions: How does students’ learning supported by podcasting differ from their learning through structured campus or e-learning processes? What are the issues in relation to switching from using MP3 players for entertainment to learning? The chapter proposes guidelines for integrating profcasts within a blended learning environment, for testing with larger numbers of staff, students and disciplines. Finally, it sketches further research on podcasts for learning being carried out under the IMPALA (Informal Mobile Podcasting And Learning Adaptation) project based at the University of Leicester.
Von Palitha Edirisingha, Gilly Salmon, John Fothergill im Text Profcasting (2007) Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Blended LearningBlended Learning , E-LearningE-Learning , PodcastPodcast , Podcasts in educationPodcasts in education |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Profcasting: Artikel als Volltext (: , 63 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2008-06-03) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.