/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Profcasting

a pilot study and guidelines for integrating podcasts in a blended learning environment
Palitha Edirisingha, Gilly Salmon, John Fothergill
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 16 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Podcasting is a new technology filtering into education from its original uses in entertainment, journalism and personal broadcasting. Students’ learning supported by specially produced podcasts, which we call ‘profcasts’, differs from their learning through structured campus or other e-learning processes. This chapter describes a recent pilot study of integrating weekly profcasts in a blended learning environment at a UK University and suggests guidelines for profcasting in such a setting. Following a literature review on the use of audio technologies in education and, more recently mobile learning technologies, the chapter introduces the pilot study and its results. It discusses the findings in relation to two main questions: How does students’ learning supported by podcasting differ from their learning through structured campus or e-learning processes? What are the issues in relation to switching from using MP3 players for entertainment to learning? The chapter proposes guidelines for integrating profcasts within a blended learning environment, for testing with larger numbers of staff, students and disciplines. Finally, it sketches further research on podcasts for learning being carried out under the IMPALA (Informal Mobile Podcasting And Learning Adaptation) project based at the University of Leicester.
Von Palitha Edirisingha, Gilly Salmon, John Fothergill im Text Profcasting (2007)

iconDieser Text erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Blended LearningBlended Learning , E-LearningE-Learning , PodcastPodcast , Podcasts in educationPodcasts in education

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Profcasting: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 63 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2008-06-03)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.