Conceiving of Concept Maps To Foster Meaningful LearningAn Interview with Joseph D. Novak
Joseph D. Novak, Liberato Cardellini
Erstpublikation in: Journal of Chemical Education, Vol. 81 No. 9 September 2004
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Zusammenfassungen
Joseph Novak, the inventor of concept maps, explains in this interview how that idea was born thirty years ago. As a student he developed a passion for education, trying to find better ways to educate people and help them "learn how to learn". Concept maps can profitably be used to represent knowledge in every field of study: they help students to construct new learning and are also useful for teachers to discover possible misconceptions in the students' own construction. Novak discusses the advantages of meaningful learning and the foundations of his theory of education based on "human constructivism" and he summarizes it in a concept map. He also explains why concept maps are a useful tool for corporations, too.
Von Klappentext im Text Conceiving of Concept Maps To Foster Meaningful Learning (2004) Dieses Interview erwähnt ...
Personen KB IB clear | D.P. Ausubel , Howard Gardner , D. B. Gowin , Joseph D. Novak , Jean Piaget |
Begriffe KB IB clear | Concept MapConcept Map , Konstruktivismusconstructivism , Lernenlearning |
Dieses Interview erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Concept Mapping Software |
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Beat und dieses Interview
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Interview ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.