/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

On the nature of student defensiveness

theory and feedback from a software design course
Leslie Schwartzman
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2009 (Seite 81 bis 92), 2009
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Deeply challenging, educationally critical discipline content often resides in the realm of the existentially unfamiliar, that which is initially experienced as unknown--and unknowable. By definition, student encounters with this content lead to a rupture in knowing, and initiate an interval of confusion, which in turn engenders uncertainty and unease. Only by taking on uncertainty can one productively navigate the confusion in order to learn, and expand knowing to encompass the previously unknowable. Turning away from the uncertainty and unease disallows learning. The former is known as reflectiveness, the latter as defensiveness. This paper is written as part of an ongoing exploration into student learning in computing. The ongoing exploration is motivated by questions of how to engender a reflective response (which is required for transformative learning) among all students; or, among those students who do respond defensively, how to cultivate transition to reflectiveness. The exploration defines and sets context for the individual investigations; each investigation contributes to and refines the overarching conceptual framework of the ongoing exploration. This paper was undertaken in order to refine the overarching framework; it is intended to further clarify the conceptual infrastructure regarding defensiveness. In the process, the value of explanatory theory is confirmed for computing--and other--education.

Von Leslie Schwartzman im Konferenz-Band ICER 2009 im Text On the nature of student defensiveness (2009)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW On the nature of student defensiveness: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 640 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-05-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.