Analytical Frameworks for Group Interactions in CSCL SystemsKristine Lund
Zu finden in: Analyzing Interactions in CSCL (Seite 391 bis 411), 2010
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Quite generally, all the authors in this section of the book seem to agree that some type of active participation in CSCL situations may constitute a main factor for learning, but they differ on what is considered important to take into account, what to look at specifically and which methods to use. This is an unsurprising acknowledgement as such differences are usually based on former education, biases inherited from mentors and current interests. In this commentary, I hope to get past the obvious by comparing these authors´ differences along the aforementioned dimensions. Our goal is to evaluate the current state of affairs—as reflected by these chosen articles—and set the agenda for some specific remaining challenges.
Von Kristine Lund im Buch Analyzing Interactions in CSCL (2010) im Text Analytical Frameworks for Group Interactions in CSCL Systems Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning , social network analysissocial network analysis |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Analytical Frameworks for Group Interactions in CSCL Systems: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 1582 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.