Things That Matter: Student Engagement and Technologies in Knowledge-Producing SchoolsCarmel McGrath, Leonie Rowan
Zu finden in: Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms (Seite 67 bis 83), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Student engagement has long been recognized as a key contributor to short and long term educational success. This chapter explores an approach to improving the engagement of diverse and at risk learners developed within a framework known as the knowledge-producing schools initiative. Conceptualizing students as active, not passive, and as the producers not the consumers of valued, valid, community based knowledge, the knowledge-producing schools framework provides a mechanism for understanding technologies as one part of a much broader educational agenda concerned with fundamentally reconceptualising the processes and purposes of education.
Von Carmel McGrath, Leonie Rowan im Buch Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms (2012) im Text Things That Matter: Student Engagement and Technologies in Knowledge-Producing Schools Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Things That Matter: Student Engagement and Technologies in Knowledge-Producing Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 188 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.