Edges, Exponentials and EducationDisenthralling the Digital
Chris Bigum
Zu finden in: Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms (Seite 29 bis 43), 2012
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter explores a range of perspectives on technology that can usefully inform attempts to move beyond traditional patterns concerning schools´ engagement with computers and related technologies. After exploring some of the key features of contemporary life and highlight the need to develop more robust understandings of how technologies are (and are not) shaping contemporary life, the chapter explores the concept of education on the edge. This perspective is then illustrated through reference to a range of examples: each one of which highlights ways in which educators can move beyond a digital ‘thrall´ towards active engagement with some of the key features of contemporary society.
Von Chris Bigum im Buch Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms (2012) im Text Edges, Exponentials and Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ray Kurzweil | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Edges, Exponentials and Education: Disenthralling the Digital: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 207 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.