/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Total Cost of Ownership and Total Value of Ownership

Kathryn Moyle
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationSchool leaders are regularly required to make decisions concerning the effective integration of ICT into their schools´ teaching and learning programs. School leaders however, face challenges about the processes to use to inform their decision-making. These challenges include knowing which data to draw upon; how to collect the data and how to analyze it so that meaningful decisions can emerge. As such, this chapter examines some recent activities aimed at using data to inform leadership and management strategies in schools as they pertain to teaching and learning with educational technologies, and focuses in particular on total cost of ownership and total value of ownership models for assisting school leaders to make judgements about teaching and learning with technologies. This chapter brings together for investigation the relationships between pedagogy, IT infrastructure, organizational development, asset management, and school financial models to explore approaches to data-driven decision-making in relation to technologies in schools.
Von Kathryn Moyle im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Total Cost of Ownership and Total Value of Ownership

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
TCO, TCO in Education

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Total Cost of Ownership and Total Value of Ownership: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 117 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.