Multimedia Cases, Teacher Education and Teacher LearningEllen van den Berg, John Wallace, Erminia Pedretti
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 475 bis 487), 2009
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Zusammenfassungen
Hypermedia platforms allow for the integration of visual, audio, graphical and textual information into an advanced technological learning environment. These environments, labelled as multimedia, are capable of representing classroom practice in a multimode and multilayered way. In this chapter, we explore the potential and practice of multimedia cases as vehicles for teacher learning. We begin by relating four aspects of the learning process - thinking, acting, reflecting and transferring. These aspects may be integrated in teacher education in different modes. Teachers videotaping their lessons for case construction and self analysis reflect the primary mode. Teachers learning new principles and practices directly from finished, exemplar cases illustrate the secondary mode, and teachers using existing cases to stimulate discussion and action demonstrate the tertiary mode. Finally, we suggest that effectively anchoring multimedia cases in teacher education programs involves several considerations: intentionality, creating context, scaffolding, quality conversations and praxis.
Von Ellen van den Berg, John Wallace, Erminia Pedretti im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Multimedia Cases, Teacher Education and Teacher Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
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Multimedia Cases, Teacher Education and Teacher Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 107 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.