Factors Affecting Teachers´ Pedagogical Adoption of ICTBridget Somekh
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 449 bis 460), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
this chapter uses insights from socio-cultural theory to develop a new analysis of the process of teachers´ pedagogical adoption of ICT. It refutes the common assumption that failure to embed ICT in pedagogy is the result of teachers´ resistance to change, and argues the need for a wider analytic frame that takes into account complex cultural factors and the regulatory frameworks and policies of national education systems. Humans learn to use new tools by, first, attempting to find a ‘fit´ with existing social practices and over time, through experimentation, developing new social practices that take advantage of their affordances. This process is always enabled or constrained by organisational structures, social contexts and established mechanisms of control, such as national curricula and assessment regimes. The chapter provides examples of transformative pedagogies with ICT and draws attention to the common factors which have enabled their success.
Von Bridget Somekh im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Factors Affecting Teachers´ Pedagogical Adoption of ICT Dieses Kapitel erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Factors Affecting Teachers´ Pedagogical Adoption of ICT: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 104 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.