Collaborative Learning and Computer-Supported Collaborative Learning EnvironmentsMaarit Arvaja, Päivi Häkkinen, Marja Kankaanranta
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 267 bis 279), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
A focus on purely individual cognition has set a stage to social construction of knowledge. New learning environments, in many cases supported by computer technology, are often based on collaborating and sharing expertise. As a result research on Computer Supported Collaborative learning (CSCL) environments is a significant and growing field, which actively seeks new methods to resolve the challenges of human learning across diverse levels of interaction in a modern information society. In this chapter we will discuss the concept of collaborative learning and the issues involved in using information and communication technology to support collaborative learning. We begin with the definition of collaboration, which lays the foundation for diverse research perspectives and methodologies on collaborative learning. The chapter also reviews the potential of CSCL environments, and addresses the challenges CSCL environments face.
Von Maarit Arvaja, Päivi Häkkinen, Marja Kankaanranta im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Collaborative Learning and Computer-Supported Collaborative Learning Environments Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Informationsgesellschaftinformation society , Lernenlearning , social network analysissocial network analysis |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Collaborative Learning and Computer-Supported Collaborative Learning Environments: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 108 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.