Interactive Learning Environments: Review of an Old Construct with a New Critical TwistMark Brown
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 231 bis 248), 2009
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Zusammenfassungen
This chapter reviews the domain of 'interactive learning environments†in light of the growth of new digital technologies and recent developments in the understanding of the learning and teaching process. It traces the origin and some of the design assumptions that underpin this concept and illustrates how interactive learning environments are broadly defined in the literature. Indeed, the concept of interactivity can incorporate a raft of pedagogies and technologies from both a techno-centric and human-centric perspective. While there are some common assumptions about instructional design, such broad interpretations of the domain potentially hide a number of competing and coexisting perspectives in which new developments in learning theory have been borrowed for different ends.
Von Mark Brown im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Interactive Learning Environments: Review of an Old Construct with a New Critical Twist Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Interaktivitätinteractivity , Lernenlearning |
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Interactive Learning Environments: Review of an Old Construct with a New Critical Twist: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 185 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.