Interactivity and the digital whiteboardweaving the fabric of learning
Maureen Haldane
Erstpublikation in: Learning, Media and Technology, 32: 3, 257 - 270
Publikationsdatum:
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Zusammenfassungen
This article presents the interactive whiteboard as a unique teaching and learning medium and
explores the distinctive pedagogy that is emerging as its functionality continues to be exploited by
increasing numbers of teachers. It draws on Kozma’s studies of the characteristics of other learning
media and how these define pedagogic opportunities to benefit individual learners. His analytical
approach is extrapolated into the context of a technology-enhanced whole group teaching and learning
environment. Interactivity between teachers, learners and the medium of the digital whiteboard
provides the focus for analysis of learning and teaching within this emergent learning environment.
The process of learner’s engagement with the medium is explored from the perspectives of both
pupils and teachers, drawing on lesson observations and data elicited through interviews.
Von Maureen Haldane im Text Interactivity and the digital whiteboard (2007) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ikujiro Nonaka , Hirotaka Takeuchi , Lew Semjonowitsch Vygotsky | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Interaktive Whiteboardsinteractive whiteboard , Interaktivitätinteractivity | |||||||||||||||||||||||||||
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Interactivity and the digital whiteboard: Artikel als Volltext (: , 82 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.