/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Sharing and confronting propositions in a collaborative discovery setting

Hannie Gijlers, Ton de Jong
Erstpublikation in: Paper presented at the ORD 2004, Utrecht (NL)
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This study investigates how collaborative knowledge construction within a discovery learning environment can be supported with tools aimed at supporting students’ proposition generation and testing processes. Sixty-six, fourth year pre-university education students, participated in a kinematics learning task. The instructional goal of the learning activity was to develop students’ understanding of one dimensional kinematics, the activity focused on collaborative inquiry and reasoning. All students completed a proposition list in which they could indicate their individual opinion about the truth value of specific propositions. The students were coupled into dyads and assigned to one of three conditions: 1) an expression builder (scratchpad), 2) a shared propositions table and 3) a control condition. Students in the scratchpad condition were provided with dropdown menu’s containing variables and relations. In the shared proposition table we combined students’ individual opinions about the truthvalue of a proposition into one shared proposition table. The shared proposition table displayed the truth-value, both students assigned to a particular proposition. Students in the control condition received no extra support related to propositions. Learning outcomes were assessed using an intuitive knowledge pre- and posttest. Students supported with the shared proposition table improved significantly from pre- to post-test and discussed significantly more alternative propositions.
Von Hannie Gijlers, Ton de Jong im Text Sharing and confronting propositions in a collaborative discovery setting (2004)

iconDieser Text erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Lernenlearning, Partnerarbeit

iconTagcloud

iconEinträge in Beats Blog

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Sharing and confronting propositions in a collaborative discovery setting: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 143 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.