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Beats Biblionetz - Begriffe

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iconBemerkungen

Erfolgreich publizieren im Zeitalter des E-BooksBuchhandlungen und Verlage wären gut beraten, Lesekreise und Buchclubs weiter zu fördern. Neben den Offlinetreffen bieten sich vor allem Online-Werkzeuge für die Bewerbung der Treffen und deren Organisation an. Darüber hinaus lassen sich die so entstehenden Gemeinschaften online natürlich weiter vertiefen.
Von Marcel Weiß im Buch Erfolgreich publizieren im Zeitalter des E-Books (2012) im Text Erfolgreich Publizieren im Zeitalter des E-Books auf Seite  10
Social ReadingWhat is called social reading, in its full array of complexity, is a step futher along the path towards appropriation of the message which is an inherent part of every communicative process. Reader intervention in the written text and the communicative collaboration and exchange between readers and the different agents in the edition/publication chain are emerging as a new paradigm. This shift is fostered by a new mentality which is more sociable and cooperative, and by new technologies which support it with cutting- edge developments that enable new intellectual and informational competences to emerge.
Von José-Antonio Cordón-García, Julio Alonso-Arévalo, Raquel Gómez-Díaz, Daniel Linder im Buch Social Reading (2013) im Text Introduction auf Seite  2
Erfolgreich publizieren im Zeitalter des E-BooksSocial Reading wird vor allem für große Plattformen wie Kindle interessant und für den Rest der Branche potenziell gefährlich. Wenn ein Plattformanbieter, der E-Books verkauft, erfolgreich damit ist, an diese Plattform ein Social Network anzuhängen, wird der Lock-In-Effekt auf Endnutzerseite enorm groß. Die dort gekauften E-Books können dank DRM niemals zu einer anderen Plattform mitgenommen werden. Wenn auch die Freunde und die Diskussionen zu den Büchern auf der gleichen Plattform stattfinden, gibt es praktisch kaum noch ein Szenario, in dem die Endnutzer die Plattform wechseln. Die damit verbundene Akkumulation der sozialen Metadaten (siehe Kapitel 1.1.3.4) wird diese Entwicklung noch weiter zementieren, wenn alles aus einer (Plattform-)Hand kommt.
Von Marcel Weiß im Buch Erfolgreich publizieren im Zeitalter des E-Books (2012) im Text Erfolgreich Publizieren im Zeitalter des E-Books auf Seite  11
Social ReadingSocial reading is starting to make inroads into the production segment of the publishing world, which has begun to implement platform- wide social functionalities in an effort to synergise with readers whose need to act socially is encoded into their reader’s DNA. Reading has always struck up social reaction, in the sense that readers have always wanted to transmit to other readers their impressions, feelings and evaluations of what they read, and this constitutes an implict part of the reading process. Yet while in the analogical universe such transmissions were restricted to very small circles, such as traditional reading clubs, in the digital universe of globalised communication the outreach for such transmissions can be worldwide. This obviously affects the conditions in which digital readers set about reading books, but it also affects the conditions in which publishing houses offer digital books to readers. In this new social reading paradigm, visibility of texts for sale and easy searchability become extraordinarily important, given the capacity of readers to penetrate general and specialised social networks and recommend the titles they liked or criticise the ones they did not.
Von José-Antonio Cordón-García, Julio Alonso-Arévalo, Raquel Gómez-Díaz, Daniel Linder im Buch Social Reading (2013) im Text Introduction auf Seite  2

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