Metaverse Metaverse
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Definitionen
The most common conceptions of the Metaverse stem from science fiction. Here, the
Metaverse is typically portrayed as a sort of digital “jacked-in” internet – a manifestation of
actual reality, but one based in a virtual (often theme park-like) world, such those portrayed in
Ready Player One and The Matrix. And while these sorts of experiences are likely to be an
aspect of the Metaverse, this conception is limited in the same way movies like Tron portrayed
the Internet as a literal digital “information superhighway” of bits.
Von Matthew Ball im Text The Metaverse: What It Is, Where to Find it, Who Will Build It, and Fortnite (2020) Matthew Ball definiert das Metaverse wie
folgt: Es ist immer online, findet synchron
und in Echtzeit statt, hat keine Obergrenze
gleichzeitig aktiver Nutzer, ist aber für
alle gleichermaßen präsent, hat eine digitale
Warenwirtschaft, expandiert in die
reale Welt und ist plattformübergreifend.
Über den virtuellen Raum hinaus gehören
zum Web3 ein dezentrales Finanzsystem
(DeFi), die Blockchain, Non-fungible Tokens
(NFT) und dezentrale autonome Organisationen
(DAO). Sie schaffen einen
Raum, in dem sich Nutzer jenseits großer
Konzerne organisieren, nicht nur um
Kryptowährung und NFTs zu handeln.
Von André Kramer im Text Virtuelles Neuland (2022) auf Seite 145Bemerkungen
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 27.05.2007
Through the Metaverse, Facebook could become the next Android or
iOS/iPhone (hence Oculus), not to mention a virtual goods version of Amazon.
Von Matthew Ball im Text The Metaverse: What It Is, Where to Find it, Who Will Build It, and Fortnite (2020) Although Facebook CEO Mark Zuckerberg has not explicitly declared his intent to develop and
own the Metaverse, his obsession with it seems fairly clear.
Von Matthew Ball im Text The Metaverse: What It Is, Where to Find it, Who Will Build It, and Fortnite (2020) Laut einer
repräsentativen Umfrage des Branchenverbands
Bitkom haben 74 Prozent der
Deutschen noch nie vom Metaverse gehört.
Nur 3 Prozent könnten es nach eigenen
Angaben gut erklären.
Von André Kramer im Text Virtuelles Neuland (2022) Die Schweiz spielt beim Aufbau
der nächsten Computer-Dimension
eine zentrale Rolle.
Rund um die ETH Zürich und die
ETH Lausanne ist in den vergangenen
Jahren fast unbemerkt ein
Cluster mit vielen Firmen entstanden,
die sich auf Virtual Reality,
Augmented Reality sowie
Gesichts- und Spracherkennung
spezialisiert haben – alles Bestandteile
des Metaverse.
Von Edith Hollenstein im Text Schweiz wird zum Mekka des Metaverse (2022) the Metaverse has become the newest macro-goal for many of the world’s tech
giants. As I outlined in February of 2019, it is the express goal of Epic Games, maker of the
Unreal Engine and Fortnite. It is also the driver behind Facebook’s purchase of Oculus VR and
its newly announced Horizon virtual world/meeting space, among many, many other projects,
such as AR glasses and brain-to-machine interfaces and communication. The tens of billions
that will be spent on cloud gaming over the next decade, too, is based on the belief that such
technologies will underpin our online-offline virtual future.
Von Matthew Ball im Text The Metaverse: What It Is, Where to Find it, Who Will Build It, and Fortnite (2020) Verwandte Objeke
Verwandte Begriffe (co-word occurance) | Second lifeSecond life(0.03) |
Häufig co-zitierte Personen
Neal
Stephenson
Stephenson
Matthew
Ball
Ball
Will
Knigh
Knigh
Martin
Gasteiner
Gasteiner
Ray
Land
Land
Statistisches Begriffsnetz
Vorträge von Beat mit Bezug
2 Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
46 Erwähnungen
- Land Valuation in the Metaverse - Location Matters (Mitchell Goldberg, Peter Kugler, Fabian Schar)
- On the internet (Hubert L. Dreyfus)
- Snow Crash (Neal Stephenson) (1992)
- Medium des Wissens - Das Menschenrecht auf Information (Artur P. Schmidt) (2000)
- On the Internet (Hubert L. Dreyfus) (2001)
- Who controls the Internet? (Jack Goldsmith, Tim Wu) (2006)
- Studieren neu erfinden - Hochschule neu denken - GMW-Tagung 2007 (Marianne Merkt, Kerstin Mayrberger, Rolf Schulmeister) (2007)
- Report on dangers and opportunities posed by large search engines, particularly Google (Hermann Maurer, Tilo Balke, Frank Kappe, Narayanan Kulathuramaiyer, Stefan Weber, Bilal Zaka) (2007)
- Mastering the Hype Cycle - How to Choose the Right Innovation at the Right Time (Jackie Fenn, Mark Raskino) (2008)
- Serious Virtual Worlds - A scoping study (Sara de Freitas) (2008)
- Studieren im Web 2.0 - Studienbezogene Web- und E-Learning-Dienste (HISBUS‐Kurzinformation Nr. 21) (Bernd Kleimann, Murat Özkilic, Marc Göcks) (2008)
- The Future of the Internet III (Janna Quitney Anderson, Lee Rainie) (2008)
- Encyclopedia of Play in Today's Society (Rodney P. Carlisle) (2009)
- Free - The Future of a Radical Price (Chris Anderson) (2009)
- From Blogs to Bombs - The Future of Digital Technologies in Education (Mark Pegrum) (2009)
- The Future of Thinking - Learning Institutions in a Digital Age (Cathy N. Davidson, David Theo Goldberg) (2010)
- Bringing Schools into the 21st Century (Guofang Wan, Dianne M. Gut) (2011)
- The Psychology of Digital Media at Work (Daantje Derks, Arnold Bakker) (2013)
- EiED 2014 - Proceedings (Johanna Pirker, Martin Ebner, Kai Erenli, Rainer Malaka, Aaron Walsh) (2014)
- New Media and Learning in the 21st Century - A Socio-Cultural Perspective (Tzu-Bin Lin, Victor Chen, Ching Sing Chai) (2015)
- The container principle - how a box changes the way we think (Alexander Klose) (2015)
- Blockchain Revolution - How the Technology Behind Bitcoin Is Changing Money, Business, and the World (Don Tapscott, Alex Tapscott) (2016)
- The Metaverse: What It Is, Where to Find it, Who Will Build It, and Fortnite (Matthew Ball) (2020)
- 25 Years of Ed Tech (Martin Weller) (2020)
- Nein, Instagram hört (sehr wahrscheinlich) nicht Ihr Handy ab (Adrienne Fichter, Marie-José Kolly) (2021)
- Investoren kaufen virtuelles Land (Markus Städeli) (2021)
- Schweiz wird zum Mekka des Metaverse (Edith Hollenstein) (2022)
- Reisen wir bald nur noch virtuell? (Thomas Fromm) (2022)
- Virtuelles Neuland - Web3 und das Metaverse: dem Internet der Zukunft auf der Spur (André Kramer) (2022)
- Zerstört das Internet die Demokratie? (Hannes Grassegger) (2022)
- OH! FFICE - Die Zukunft des Arbeitsortes zwischen Ausnahmezustand und New Norma (Karin Frick, Detlef Gürtler) (2022)
- The Metaverse - And How it Will Revolutionize Everything (Matthew Ball) (2022)
- Einen Schritt voraus - Matthew Balls Vision des Metaverse (André Kramer) (2022)
- Die Informatikbranche überholt die Schweizer Banken (Edith Hollenstein) (2022)
- Wenn Zuckerberg diese Wette verliert ist Meta am Ende (Simon Hurtz) (2022)
- Verjüngung für die Pro Senectute durch NFT und Metaverse? (Marcel Waldvogel) (2022)
- Spaziergang im Regenbogenshirt durch das virtuelle Doha (David Sarasin) (2022)
- Forschung und Lehre 1/23 (2023)
- Mobiliar #Digital Barometer 2023 - Die Stimme der Schweizer Bevölkerung (Stiftung Risiko-Dialog, Anna-Lena Köng, Daniela Christen, Carmela Cavegn, Matthias Holenstein, Kimon Arvanitis) (2023)
- The End of Reality - How Four Billionaires are Selling a Fantasy Future of the Metaverse, Mars, and Crypto (Jonathan Taplin) (2023)
- Generative AI and the Future of Work - A Reappraisal (Carl Benedikt Frey, Michael Osborne) (2024)
- Guardrails - Guiding Human Decisions in the Age of AI (Urs Gasser, Viktor Mayer-Schönberger) (2024)
- «Enshittification» is coming for absolutely everything (Cory Doctorow) (2024)
- Die Verselbstständigung des Kapitalismus - Wie KI Menschen und Wirtschaft steuert und für mehr Bürokratie sorgt (Mathias Binswanger) (2024)
- The Singularity is nearer (Ray Kurzweil) (2024)
- Hacker an die Macht! (Julia-Silvana Hofstetter) (2024)
Anderswo finden
Externe Links
Nextmeme Metaverse: Videos, Referate etc. von Marc Pilloud zu 3D-Online-Communities ( : 2021-03-21) |